Web Analytics Z archiwum...rocka : Chris Botti

piątek, 20 października 2023

Chris Botti

Chris Botti, trumpet | Jacobs Music Center Od dziecka miał kontakt z muzyką, za sprawą swojej matki, która była nauczycielką gry na pianinie. Naukę gry na trąbce zaczął mając 10 lat.
 

Znany jest głównie jako muzyk sesyjny, współpracował z wieloma muzykami, wśród których są Aretha Franklin, Chaka Khan, Betty Midler, Bob Dylan i Paul Simon oraz The Brecker Brothers. Najbardziej znana jest chyba jednak jego współpraca ze Stingiem. Botti występował podczas jego trasy Brand New Day w 2000 i 2001, nagrali również kilka wspólnych utworów, które znalazły się na płytach trębacza.
 

Do tej pory Botti nagrał 8 solowych albumów oraz jedno DVD z zapisem koncertu promuj±cego płytę Night Sessions, w którym pojawił się również Sting. Jest również autorem muzyki do filmu Więzy (Caught, 1996).
 

Artysta był pięciokrotnie w Polsce. Zagrał jeden koncert w 2005 w Warszawie i dwa w 2006 - w Warszawie i Poznaniu. Dwukrotnie koncertował w 2008 r.: Bielsko-Biała, dwa razy Warszawa, Gdynia oraz Zabrze, Poznań, Sopot. Sopockie występy Chrisa uświetniła Anna Maria Jopek, wykonując z nim standard My Funny Valentine. W 2009 roku trasa koncertowa promująca płytę Chris Botti in Boston objęła pięć polskich miast: Łódż, Zabrze, Warszawę, Kraków i Poznań.
 

Botti wzoruje się na wczesnych nagraniach Milesa Davisa i czerpie inspiracje z muzyki Tomasza Stańki. Nie zawęża jednak swojego kręgu zainteresowań muzycznych tylko do jazzu, ale sięga również do muzyki klasycznej i muzyki rockowej. W styczniowym wywiadzie udzielonym magazynowi JazzContent z 2001 artysta wyznał, że jest fanem Marilyn Mansona.
 

Botti posiada kolekcję węży na swojej farmie w mieście Garland w stanie Teksas. W wywiadzie udzielonemu magazynowy JazzContent z 2003 roku Botti powiedział: "Kiedy byłem małym chłopcem odziedziczyłem po mamie paniczny strach przed wężami. Węże mnie przerażały a sama myśl o nich przyprawiała mnie o dreszcze. Opowiedziałem kiedyś o tym mojemu przyjacielowi z zespołu,Markowi Whitfieldowi, a on namówił mnie, abym poszedł na terapię. Posłuchałem go i po przyjeżdzie do Nowego Jorku udałem się na terapię dla ofidofobów. Opanowałem swój strach i pokochałem węże."

Albumy
Tytu³ WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[US]
Komentarz
When I Fall in LoveChris Botti10.2004-37[32]Columbia 92 872[gold-US][produced by Bobby Colomby, Jeff Lorber, Brian Bromberg]
To Love Again (The Duets)Chris Botti11.2005-18[24]Columbia 94 823[gold-US][produced by Bobby Colomby]
ItaliaChris Botti09.2007-27[15] Columbia 88697[produced by Bobby Colomby]
Chris Botti: In BostonChris Botti03.2009-13[7]Columbia 88697[platinum-US][produced by Bobby Colomby]
ImpressionsChris Botti04.2012-32Columbia 88691[produced by Bobby Colomby, Walter Afanasieff, Mark Knopfler]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz