Web Analytics Z archiwum...rocka : Edmund Goulding

czwartek, 9 lipca 2020

Edmund Goulding

Edmund Goulding (ur. 20 marca 1891 r. - zm. 24 grudnia 1959 r.) Był brytyjskim scenarzystą i reżyserem . Jako aktor na początku swojej kariery był jednym z „Duchów” w niemym filmie „ Three Live Ghosts” z 1922 r. u boku Normana Kerry'ego i Cyrila Chadwicka . Również na początku lat dwudziestych napisał kilka scenariuszy dla gwiazdy Mae Murray do filmów w reżyserii jej ówczesnego męża Roberta Z. Leonarda . Goulding jest najlepiej zapamiętany jako reżyser kultowych dramatów, takich jak Love (1927), Grand Hotel (1932) z Gretą Garbo i Joan Crawford , Dark Victory (1939) z Bette Davis i The Razor's Edge (1946) z Gene Tierney i Tyrone Powerem . Wyreżyserował także klasyczny film noir Nightmare Alley (1947) z Tyrone Powerem i Joan Blondell oraz dramat akcji The Dawn Patrol . Był także odnoszącym sukcesy kompozytorem, kompozytorem i producentem.

Przed przejściem do kina Goulding był aktorem, dramaturgiem i reżyserem na londyńskiej scenie.
Goulding zmarł podczas operacji serca w Cedars of Lebanon Hospital w Los Angeles w Kalifornii . Został pochowany w Forest Lawn Memorial Park w Glendale w Kalifornii .

                                        Piosenki na listach przebojów
 
 


Kompozycje Edmunda Gouldinga na listach przebojów


[with Mack Gordon]
04/1947 Mam'selle Art Lund 1.US
05/1947 Mam'selle Pied Pipers 3.US
05/1947 Mam'selle Dick Haymes 3.US
05/1947 Mam'selle Ray Dorey 7.US
05/1947 Mam'selle Dennis Day 8.US
05/1947 Mam'selle Frank Sinatra 1.US
05/1947 Mam'selle Frankie Laine 14.US




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz