Web Analytics Z archiwum...rocka : No Angels

czwartek, 27 grudnia 2018

No Angels

Oto znowu one: półtora roku po swym szaleńczym, debiutanckim singlu "Daylight" oraz wydanym po nim albumie "Elle’Ments", a także trzech kolejnych singlach zamieszczonych w pierwszej trójce zestawień (z których "There Must Be An Angel" okupował pierwsze miejsce przez pięć tygodni), zespół No Angels powrócił na top. Oto bowiem singlowa piosenka "Something about us" (obecnie okupująca szczyt niemieckich list i zajmująca pierwsze miejsce w Austrii) stanowi najlepszą możliwą zapowiedź ich drugiego wydawnictwa, płyty zatytułowanej "now… US". Ukaże się ona 24. czerwca 2002 roku.

Rozpoczęta tym utworem praca twórcza nad kompozycjami i tekstami jest kontynuowana: każda z piątki artystek napisała piosenkę specjalnie z myślą o ich drugim albumie. Każda też do muzycznego cocktailu dołożyła własny solowy popis wokalny. 20-letnia Nadja skomponowała i napisała balladę "Comeback": "Opowiada ona o miłości oraz o tym, jak trudno jest ją utrzymać, gdy żyje się tak, jak my teraz żyjemy". Utwór ten zadedykowała utraconej miłości: "Rozstaliśmy się, zostawiając wiele nie dopowiedzianych rzeczy, toteż dla mnie tekst ten przede wszystkim stanowi naszą ostatnią rozmowę; pojednanie – nie zaś zemstę." Nadja zaczęła pisać piosenki w wieku 12. lat. "Kiedy piszę, muszę być sama, skoncentrowana. "Comeback" powstała kilka miesięcy temu w pokoju hotelowym; nagle naszedł mnie odpowiedni nastrój, a piosenka dosłownie wypłynęła sama ze mnie."
"now...US" to mieszanka różnej, wysokojakościowej muzyki pop, do jakiej No Angels już przyzwyczaiły nas swą płytą "Elle’Ments" - chwytliwych kawałków w stylu R&B; á la "Something about us" oraz uczuciowych ballad. Obwołane przez magazyn "Bild" kultowym zespołem, który "wystrzelił prosto na szczyt" ("Focus"), dały teraz jeszcze bardziej przekonujący dowód swych możliwości wokalnych, niż miało to miejsce w przypadku debiutanckiego wydawnictwa. Wszak No Angels nie tylko są bohaterkami wszystkich zeszłorocznych notowań, ale także otrzymały rekordową liczbę ważnych nagród na całym świecie, stając się laureatkami World Music Awards w Monte Carlo w marcu, dwa dni później dwukrotnymi laureatkami niemieckiej Echo Awards, a także Bambi, Comet czy Golden Otto Award.

Tymczasem dziewczyny nie zamierzają spocząć na laurach. Jak mówi Vanessa: "Dalszy rozwój jest niezmiernie ważny, gdyż ludzie oczekują tego od nas. Dokładnie też to mam zamiar osiągnąć: móc powiedzieć sobie, że nie leniuchowałam, nie zarabiałam na płytach nicnierobieniem – zarabiałam, bo zapracowałam na to. Wiele osób oskarża nas, że dostajemy wszystko za nic, ale ja nie siedzę bezczynnie, ciesząc się czymś, na co bym nie zasłużyła. I pewnie właśnie dlatego tak dałam się pochłonąć pracy."

21-letnia Sandy napisała na płytę "now… US" wielce przemawiającą piosenkę. "Zeszły rok minął mi jak jeden miesiąc" – powiedziała – "Wszystko toczyło się w niesamowitym tempie. Podsumowując ostatnie wydarzenia, największe znaczenie miała dla mnie nasza trasa koncertowa. Nic nie może się równać staniu na scenie, tego się nie da opisać słowami. To coś najważniejszego: być tam, śpiewać dla naszych fanów." Sandy ciągle jeszcze pamięta czasy, gdy sama była fanką: "Wiele było takich piosenek, które pomagały mi w ciężkich chwilach. Jestem szczęśliwa z tego powodu, że być może teraz moje piosenki stanowią wsparcie dla innych."

Jej autorska piosenka na drugiej płycie No Angels to "Good bye". Dotyczy ona nieudanego związku. "Pytam faceta: - komu jest przykro? tobie czy mnie? Przejrzałam Cię na wylot i zrozumiałam twoją grę." Muzyka jako forma terapii, leczenia własnych ran? "W pewnym sensie tak. Spotkało mnie bardzo ciężkie przeżycie i myślenie o nim, wyrażanie słowami oraz muzyką ułatwia mi przejście nad nim do porządku dziennego. Mogę powiedzieć innym: to jest już całkowicie za mną."

26-letnia Lucy napisała natomiast piosenkę "Stay". "Nigdy nie sądziłam, że będę umiała napisać piosenkę. Wiedziałam zawsze, że mam zdolności muzyczne. Do tej pory napisałam tylko kilka wierszyków dla przyjaciół, którzy mnie zainspirowali. Aż nagle, zeszłego stycznia, przebywałam na Malediwach, gdzie po raz pierwszy od dość długiego czasu byłam sama. Rodzice też tam byli, ale głównie zostawiali mnie samą. Na kilka dni zjawił się stary przyjaciel. Wtedy jakby piorun uderzył we mnie. Przez pierwsze dni nie wiedziałam, co mam ze sobą począć. Chciałam napisać list, a wyszła mi piosenka… List zamienił się w piosenkę, którą skończyłam w dwa dni." Czas, upływające minuty stały się dominującym tematem u Lucy. Czy ona żyje dzisiejszym dniem? "Obecnie różnie to bywa. Odrobinę żyję przeszłością, lubię to. Gdy chodzi o związki międzyludzkie, lubię ożywiać dawne wspomnienia, lubię wspominać. Ale robię też plany na przyszłość. Przyznam się szczerze, że boję się ukończyć pięćdziesiąt lat. Nie chcę. Nie mogę się jednak doczekać najbliższej przyszłości, ponieważ przyniesie ona nowe wyzwania… a ja lubię wyzwania. Uwielbiam o coś walczyć."

25-letnia Jessica przeznaczyła na płytę piosenkę zatytułowaną "Shield against my sorrow". Jest to wielkie miłosne wyznanie do przyjaciela Saschy. "Podobnie jak Sandy, ja także zaczęłam pisanie dopiero kilka miesięcy temu. Siedziałam nad czystą kartką papieru, mając wiele rzeczy w myślach, całe mnóstwo emocji. Na początku czułam się niepewnie, ponieważ powątpiewałam, czy będę potrafiła przelać je na papier. Siedziałam i siedziałam, gryząc końcówkę długopisu. Potem po prostu zaczęłam pisać słowa, które poruszyły mnie, wyrażały to, co czułam. Następnie budowałam zdania starając się opisać swoje uczucia do Saschy. Czytałam je na okrągło, aż w końcu złożyłam razem angielskie słowa i stały się one piosenką." No Angels są już zespołem od półtora roku. Jakie to ma znaczenie dla Jessiki? "Trudno jest wskazać jeden dzień czy jedno konkretne przeżycie. Wiele z rzeczy, których doświadczyłam z dziewczynami, były niezwykłe. Wszystko: huśtawki emocjonalne z warsztatów na Majorce i ‘Echo Awards’, ciągłe stawianie czoła nowym wyzwaniom. A teraz praca nad nowym albumem. Myślę, że dla wielu artystów druga płyta jest najtrudniejsza, bo fani mają wielkie oczekiwania, ty chcesz się rozwijać, być lepszym, nie chcesz nikogo zawieść. To wielkie obciążenie."

Vanessa napisała słowa do singla "Something about us", a skomponowała i wyprodukowała tę piosenkę wspólnie z Torstenem Brötzmannem i Alexem Geringasem. Utwór ten ustabilizował pozycję No Angels, od razu trafiając na pierwsze miejsce niemieckich list przebojów i pozostając tam tygodniami. Jest to autobiograficzna kompozycja odsłaniająca, jakie jest życie ‘aniołka’: spora doza ironii w rhythm & bluesowym opakowaniu. Została ona ukończona w ostatniej chwili. Czy artystom potrzebna jest presja związana z wyznaczonym terminem? "Myślę, że tak. Często mam tak wiele pomysłów, że trudno mi się zebrać, by je zrealizować. Dzieje się tak, gdyż mam bardzo wysokie oczekiwania i chcę, by wszystko było perfekcyjne, toteż trudno mi jest zadowolić się łatwymi rozwiązaniami. A ponieważ mam bardzo złożony tok myślenia, często poddaję się za szybko."

Vanessa wyjawia, w jaki sposób powstała piosenka "Something about us": "Miałam kiedyś potrzebę opowiedzenia czegoś o naszych piosenkach, potem jednak to uczucie opuściło mnie. Doszło do tego, że chciałam ciszy i spokoju, odrobiny odpoczynku. Było mi naprawdę ciężko. Ale wówczas przypomniałam sobie, że chciałam napisać, jak to zirytował mnie fakt, iż wiele osób postrzega nas w złym świetle - innymi, niż jesteśmy. Gdy skończyłam pisać słowa, z resztą poszło już łatwo, ponieważ zbudowałam odpowiedni nastrój do melodii."

Jej solowa piosenka z tego albumu zatytułowana jest "Now that we found love" i jest to charakterystyczny dla Torstena Brötzmanna (producenta "Daylight") oraz Ulricha Wehnera popowy utwór. W przypadku drugiej płyty samo śpiewanie własnych piosenek nie mogło zadowolić dziewczyny z No Angels. Sandy, Lucy, Vanessa, Jessica i Nadja wykonały także własne wersje innych popowych czy rhythm & bluesowych perełek. Ot, weźmy dla przykładu typową wakacyjną piosenkę "Still in love with you" autorstwa kompozytorskiego zespołu La Carr, zachęcającą do ochłodzenia się w ciepły wieczór, czy też "Autumn breeze", nienaganny popowy utwór w najlepszym ‘no-angelskim’ stylu. Dziewczyny proponują jednak też coś bardziej pikantnego: utrzymany w średnim tempie "To get over you", szybki "Push me to the limit" czy zabójczy kawałek Mousse’a T. zatytułowany "Let’s go to bed" i faktycznie zachęcający do spędzenia weekendu razem z kimś szczególnym. Od całości odstają "Lost in you" - popowy utwór przeznaczony do tańczenia i marzenia jednocześnie oraz "Anchor your love" - coś w stylu ‘No Angels A.D. 2002’. Ten wyjątkowy drugi album kończą "Lovestory" oraz bonus track: "Atlantis". "now… US" stanowi pomost dla dziewczyn, które z pięciu fascynujących głosów, z dorobkiem w postaci debiutanckiej płyty, przedzierzgnęły się w pięć młodych artystek, twórczo biorących udział w procesie powstawania swego, właśnie ukończonego albumu.

"Myślę, że to było bardzo istotne w naszej sytuacji, ponieważ wszystkie potrafimy napisać piosenki, a to stanowiło ważny krok w naszej karierze – bardziej, niż dla świata zewnętrznego, który przyjął nas w zeszłym roku jako zespół z próbówki, czyli, mówiąc bez ogródek, jako produkt. Mogłybyśmy dalej podążać tą drogą, lecz bardzo chciałyśmy pokazać, że stać nas na więcej, niż tylko śpiewać czyjeś utwory. A co – powiedzmy sobie szczerze – wcale nie jest takie łatwe." Sandy odpowiada na pytanie, co No Angels chcą osiągnąć za sprawą swego nowego albumu: "Pokazać ludziom, którym podobają się nasze głosy, że potrafimy więcej. Koniecznym stało się zrobienie kolejnego kroku i pokazanie: same piszemy piosenki i jesteśmy razem szczęśliwe, a oto coś prosto z naszego serca. Pierwsza płyta była rzeczywiście piękna, ta natomiast jest wyjątkowa."


Single
Tytuł WykonawcaData wydania Fra Szwa Ger UK Hol Aut Sve Ita Wytwórnia Komentarz
Daylight In Your EyesNo Angels02.200180[2]1[6][24][gold]1[15][platinum]89[1]-1[5][19][platinum]--Polydor 587 992-2[written by Tony Bruno,Tommy Byrnes,Paul Mahos]
Rivers Of JoyNo Angels05.2001-10[14]7[11]--11[12]--Polydor 587 072-2[written by Niklas Pettersson,Hans Andersson]
There Must Be An AngelNo Angels08.2001-2[20][gold]1[17][gold]--1[2][21]--Polydor / Zeitgeist 587 252-2[written by Annie Lennox,David A. Stewart]
Atlantis / When The Angels SingNo Angels & Donovan12.2001-16[12]5[13][gold]--5[14][gold]--Zeitgeist 587 374-2-
Something About UsNo Angels05.2002-11[15]1[16]--1[1][21][gold]--Polydor 570 629-2[written by Thorsten Brötzmann,Alex Geringas,Vanessa Petruo]
Still In Love With YouNo Angels08.2002-10[22]2[14]--4[22]--Cheyenne / Polydor 570 938-2[written by Figge Boström,Johan Lindman]
Let's Go To BedNo Angels In Bed With Mousse T.11.2002--12[9]--46[8]--Cheyenne / Polydor 065 950-2[written by Mousse T.,Errol Rennalls]
All Cried OutNo Angels12.2002-59[10]18[10]--23[11]--Cheyenne / Polydor 065 880-2[written by Steve Jolley,Alison Moyet,Tony Swain]
No Angel (It's All In Your Mind) / VenusNo Angels05.2003-46[7]1[9]--10[11]--Cheyenne / Polydor 065 675-2-
SomedayNo Angels07.2003-36[6]5[9]--16[13]--Cheyenne / Polydor 980 782-6[written by Thomas Jansson,Niklas Hillbom]
Feelgood LiesNo Angels10.2003-29[8]3[11]--12[15]--Cheyenne 981 191-3[written by Maryann Morgan,Niclas Molinder,Joacim Persson,Pelle Ankarberg,Charlie Dore]
ReasonNo Angels12.2003-28[7]9[11]--12[13]--Cheyenne / Polydor 981408-3[written by Thorsten Brötzmann,Alex Geringas]
Goodbye To YesterdayNo Angels03.2007-16[8]4[9]--21[6]--Polydor 06025 1727074[written by Niclas Molinder,Joacim Persson,Pelle Ankarberg,David Jassy]
MaybeNo Angels06.2007--36[7]--62[1]--Polydor 06025 1735851[written by Maryann Morgan,Niclas Molinder,Joacim Persson,Pelle Ankarberg]
DisappearNo Angels03.2008-96[1]4[14]--37[6]--Polydor 06025 1762504[written by Thomas Troelsen,Mikkel R. Sigvardt,Hanne Sørvaag]
One LifeNo Angels09.2009--15[8]--29[4]--Universal 06025 2715422[written by Hakim Bell,Nasri Atweh,Adam Messinger,Akene Dunkley,No Angels]
Albums
Tytuł WykonawcaData wydania Fra Szwa UK Dan Hol Aut Sve Ita Wytwórnia Komentarz
Elle'mentsNo Angels03.2001-1[4][44][platinum]1[74][7x-gold]--1[4][48][platinum]--Polydor 549 713-2-
Now... Us!No Angels07.2002-4[17][gold]1[33]--2[20][gold]--Cheyenne 589 958-2-
When The Angels SwingNo Angels12.2002--9[14]--22[10]--Cheyenne 065 519-2-
PureNo Angels09.2003-9[9]1[16][gold]--2[12]--Cheyenne 980 782-4-
The Best Of No AngelsNo Angels12.2003-58[6]5[15]--17[9]--Cheyenne / Polydor 986 602-3-
DestinyNo Angels04.2007-22[4]4[9]--14[3]--Polydor 06025 1730444-
Welcome To The DanceNo Angels09.2009-95[1]26[2]--65[1]--Polydor 06025 2718700-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz