Web Analytics Z archiwum...rocka : MAM Records

środa, 17 kwietnia 2024

MAM Records

MAM Records była brytyjską wytwórnią płytową założoną w 1970 roku przez firmę zarządzającą Management Agency & Music Ltd. (MAM). Została założona przez Gordona Millsa i Toma Jonesa i dystrybuowana przez Decca Records. Pierwszym singlem wydanym w MAM był „I Hear You Knocking” Dave’a Edmundsa w 1970 roku. Później tego samego roku Gilbert O'Sullivan rozpoczął swoją serię hitów na MAM utworem „Nothing Rhymed”, a także dostarczył MAM swój pierwszy przebojowy album w 1971 roku z udziałem samego siebie. 

Następnie ukazały się inne hitowe albumy, takie jak Back to Front, I'm a Writer, Not a Fighter i A Stranger In My Own Back Yard. Lynsey de Paul podpisała kontrakt z wytwórnią w 1972 roku, a jej seria hitów w MAM rozpoczęła się od „Sugar Me”. Wydała także swój debiutancki album Surprise (album Lynsey de Paul) w wytwórni MAM w 1973 r. oraz album składający się z najlepszych utworów, The World of Lynsey de Paul (znany również jako Lynsey Sings) w 1974 r.

  Engelbert Humperdinck był także głównym artystą nagrywającym w MAM; Gordon Mills był menadżerem Engelberta Humperdincka. Nie zdobywając żadnych hitów, wytwórnia wydała także single Franka Ifielda, a także Johnny’ego Nasha, Leapy’ego Lee i Tiny Charles. W połowie lat 70-tych dystrybucja płyt MAM została przeniesiona na EMI. 

 We wczesnych latach siedemdziesiątych firma była jedną z odnoszących największe sukcesy wytwórni płytowych w Wielkiej Brytanii. Rozszerzyła swoją działalność na automaty do gier i linie lotnicze, ale pod koniec lat 70-tych traciła popularność na rzecz amerykańskich firm, takich jak RCA Records. MAM została sprzedana w latach 80-tych firmie Chrysalis Records. Po sprzedaży Chrysalis firmie EMI Records w 1991 roku, wiele nagrań znajdujących się wcześniej w posiadaniu MAM zostało ponownie wydanych przez EMI. Po rozpadzie EMI w 2013 roku Chrysalis został sprzedany BMG Rights Management. Obecnie katalog MAM należy do BMG, a jego dystrybucją zajmuje się ADA należąca do Warner Music.

  W 1978 roku dla wytwórni pracowali Tab Martin i Dominic De Sousa. Martin dołączył do firmy jako szef działu A&R i usług kreatywnych. De Sousa był odpowiedzialny za współpracę z artystami z Wielkiej Brytanii. Geoffrey Everitt był wówczas dyrektorem generalnym firmy.

                              Single na listach przebojów 

Sugar Me/Storm In A Teacup	Lynsey de Paul	07.1972	5.UK
Getting A Drag/Brandy	Lynsey de Paul	11.1972	18.UK
Won't Somebody Dance With Me/So Good To You	Lynsey de Paul	10.1973	14.UK
Nothing rhymed/ Everybody Knows	Gilbert O' Sullivan	11.1970	8.UK/114.US
Underneath the blanket go/ Doing The Best I Can	Gilbert O' Sullivan	04.1971	40.UK
We will/ I Didn't Know What To Do	Gilbert O' Sullivan	07.1971	16.UK
No matter how i try/ If I Don't Get You (Back Again)	Gilbert O' Sullivan	11.1971	5.UK
Alone again [Naturally] / Save It	Gilbert O' Sullivan	03.1972	3.UK/1.US
Ooh -Wakka-Doo-Wakka-Day/ But I'm Not	Gilbert O' Sullivan	06.1972	8.UK
Clair/ What Could Be Nicer (Mum, The Kettle's Boiling)  Gilbert O' Sullivan	10.1972	1.UK/2.US
Get down / A Very Extraordinary Sort Of Girl	Gilbert O' Sullivan	03.1973	1.UK/7.US
Out of the question/Everybody knows	Gilbert O' Sullivan	03.1973 17.US
Ooh baby/ Good Company	Gilbert O' Sullivan	09.1973	18.UK/25.US
Why oh why oh why/ You Don't Have To Tell Me	Gilbert O' Sullivan	11.1973	6.UK
Happiness is me and you/ Breakfast Dinner And Tea	Gilbert O' Sullivan	02.1974	19.UK/62.US
A Woman's Place / Too Bad	Gilbert O' Sullivan	08.1974	42.UK
Christmas song/ To Cut A Long Story Short	Gilbert O' Sullivan	12.1974	12.UK
I don' t love you but i think i like you/ That's A Fact	Gilbert O' Sullivan	06.1975	14.UK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz