Web Analytics Z archiwum...rocka : Megan McCauley

poniedziałek, 25 maja 2020

Megan McCauley

Megan McCauley była jedną z tych zbuntowanych nastolatek, które w środowisku rówieśniczym były wyśmiewane i postrzegane jako outsajderki. Jej wygląd bardziej budził zgrozę niż chęć nawiązania bliższej znajomości. Gotycka punkówa z tatuażami i piercingiem nie mieściła się w standardzie grzecznej amerykańskiej nastolatki. Jej przygoda z muzyką, była ucieczką przed chorą rzeczywistością, nikt jednak nie przypuszczał, że Megan w wieku 17. lat wyda swój pierwszy debiutancki album...

Jej największą idolką zawsze była Janis Joplin. To ona rozpaliła w niej chęć do obcowania z muzyką. W wywiadach wspomina jak zamknęła się na kilka tygodni w swoim małym pokoiku, wsłuchując się w album Big Brother and The Holding Company, starając się naśladować głos Janis. Innymi inspiracjami Megan były Damien Race, Rasputina (frontwoman Melora Creager), Bob Dylan i Poe. McCauley w oparciu o muzykę tych wykonawców wypracowała odpowiedni sobie styl. Jest nie tylko utalentowaną wokalistką, ale także (co rzadkość) znakomitą kompozytorką. Wszystkie teksty i muzykę napisała sama, niektóre z utworów, które znalazły się na debiutanckim albumie napisała mając zaledwie 14. lat. Gra nie tylko na gitarze, ale także na pianinie i wiolonczeli. Każdy nowy instrument staje się dla niej obsesją. Za ten ostatni złapała pod wpływem Rasputiny.

Teksty Megan są bardzo osobiste, wiele z nich nawiązuje do wydarzeń z dzieciństwa. Ojciec opuścił rodzinę, gdy ta miała trzy latka. Po wielu latach powrócił, jednak relacje między nimi nigdy nie były dobre. Pewnego razu kłótnia pomiędzy rodzicami przerodziła się w walkę, interweniującemu policjantowi Megan wykrzyczała "zapłacę Ci, byś go zabił". Te wydarzenie zainspirowało ją do napisania 'I'll pay you to shoot him'. Pod koniec roku 2004 młoda artystka podpisała kontrakt z Wind-Up Records, którego nakładem w połowie września roku 2005 ukazała się debiutancka płyta 'Megan McCauley'. Przed wydaniem albumu, na soundtrack do Elektry trafił utwór 'Wonder', a na ścieżce dźwiękowej do 'Fantastycznej Czwórki' pojawił się mega-hit, pierwszy singiel promujący debiut Megan - utwór 'Die for you'.

"Zawsze byłam odludkiem. Jak mówiła Janis Joplin: 'Byłam wyśmiewana w klasie, w mieście, i w całym stanie.' Utonęłam w głębokiej depresji, co doprowadziło do nadmiernego przybywania na wadze. Byłam psychicznie torturowana w szkole, i tak naprawdę nie miałam wielu przyjaciół. Myślę jednak, że to sprawiło, iż jestem teraz lepszą osobą. Nie potrzebuje nikogo by usprawiedliwał to, że lubię siebie taką, jaką jestem. Nagrywam album, by przelać moją mądrość w innych, by mogli poradzić sobie w życiu. Mimo tego, że jestem bardzo młoda, przechodziłam przez wiele gówna. Wiem, że żyje tak wielu ludzi, czy sobie zdają z tego sprawę, czy nie. Wszystko co chcę zrobić, to pomóc tym ludziom przejść przez ciężkie okresy."

"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją. Pierdolę to, że jestem wygadana. Mówiono mi bym trzymała gębę na kłódkę, ale nie mam nad tym kontroli. To dla mnie jak oddychanie. Może nadejdzie dzień, kiedy moje wypowiedzi będą bardziej wykalkulowane, ale nie widzę powodu, by w wykładaniu rzeczy w taki sposób, w jaki aktualnie się je widzi." "Nie potrafię czytać z nut, nie znam się na rzeczach technicznych. Wprawia mnie to w zakłopotanie, jednakże jak wchodzę do studia, dokładnie wiem czego chcę. Gdy układam teksty, zawsze w głowie mam już gotową melodię do nich. Każdy wers każdego utworu ma swoje znaczenie."

"Janis Joplin była fascynująca i seksowna w swoisty sposób. Posiadała wrażliwy, ostry seksapil zarazem będąc mocną i niepodległą nikomu. Jeżeli tylko chciała, mogła roznieść scenę w kawałeczki. Była liberalna na wszelkie możliwe sposoby. Byłam i nadal jestem rozkochana w niej. Gdyby nie było Janis, nigdy nie pojawiła by się iskierka, która roznieciła ogień we mnie."

"Kiedy czegoś pragnę, będę drapać i skrobać by to się stało. Nie przestanę dopóki tego nie zdobędę. Doszłam do wniosku, że nie warto odpuszczać, po tym jak się ciężko do czegoś dążyło. Zwyciężę choćby nie wiem co. Nie potrzebuję nikogo, kto by mnie wspierał w tym, kim chce być."
"Uważam, że Poe jest jedną z najlepszych autorek tekstów naszego pokolenia. Jej utwory dały mi inspiracje i jaja do napisania 'I'll pay you to shoot him' i nie obawiania się krytyki pod adresem tego utworu. Myślę, że ukrywanie pewnych rzeczy rani innych ludzi. To jest ignorancja. Nie ma powodu, by nie poznać prawdy. Ludzie mogą tego unikać, albo przejść przez to. Nie ma powodu, by tracić nadzieję."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz