Web Analytics Z archiwum...rocka : Patrizio Buanne

piątek, 26 marca 2021

Patrizio Buanne

 

Rozpoczął karierę bardzo wcześnie. Już jako jedenastolatek brał udział w konkursach dla młodych talentów, które systematycznie wygrywał. W 1997 roku wystąpił w Polsce we Wrocławiu podczas papieskiej pielgrzymki na koncercie dla Jana Pawła II, gdzie wysłuchało go osiemdziesiąt pięć tysięcy ludzi. Zaowocowało to podpisaniem kontraktu nagraniowego i 17-letni Patrizio zaczął zdobywać w Polsce renomę. "Wtedy to od poniedziałku do piątku chodziłem do szkoły w Wiedniu, a w każdy piątek wieczorem jechałem do Polski, gdzie mój singel "Angelo Di Dio" odnosił sukcesy. Grałem dwa koncerty w ciągu weekendu, a potem, w niedzielę, wsiadałem do nocnego pociągu do Wiednia, odrabiałem swoje lekcje podczas podróży; mama spotykała mnie w poniedziałek o 6:30 rano i wiozła prosto do szkoły" – tak wspomina tamte chwile.
W roku 1999 wrócił do Włoch i – po wygraniu kolejnego konkursu talentów – znalazł pracę w telewizji. Wkrótce prowadził swój własny program i stał się jedną z najpopularniejszych młodych twarzy.

 

W 2003 roku, wraz z producentem Christianem Seitzem wyjechał do słynnego londyńskiego studia Abbey Road, aby razem z Royal Philharmonic Orchestra urzeczywistnić swój sen. 18 miesięcy później zaprezentowali rezultat: "L'Italiano" ("The Italian") album łączący neapolitańską fantazję oraz tradycję śpiewania włoskich standardów z lat 50. i 60-tych.

 Płyta zawiera kilkanaście znakomitych kompozycji, zaaranżowanych i zaśpiewanych z niespotykanym rozmachem i stylem. Wśród nich między innymi niesamowitą wersję "Parla Piu Piano", czyli głównego tematu z "Ojca Chrzestnego" i dwa znane już przeboje "Il mondo" i "A Man Without Love". W dowód uznania został zaproszony przez Robbiego Williamsa do udziału w nagraniu drugiej części składanki z coverami standardów "Swing When Your Are Winning Too"

 

Albumy
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[UK]
Komentarz
The ItalianPatrizio Buanne03.200510[21]-Globe 9868390[gold-UK][produced by Christian Seitz ]
Forever Begins TonightPatrizio Buanne10.200615[9]-Globe 1707174[produced by Christian Seitz ]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz