niedziela, 15 lipca 2018

Dickey Lee

Rozmiar: 1059 bajtówBiografia


Dickey Lee prawdziwe nazwisko:Royden Dickey Lipscombe,ur. 21.09.1936r Memphis/Tennessee.Mimo ,że jego kariera obejmuje okres ponad 38 lat,ciągle zachowuje chłopięcy urok.Pojawił się jako odnoszący sukcesy wokalista i kompozytor country i mimo,że nie ma kontraktu z żadną wytwórnią ciągle jeszcze w latach 90-tych pisze wiele hitów.
 
Jego pierwszy profesjonalny kontakt z muzyką country miał miejsce na uczelni [gdzie uprawiał boks i grał w futbol amerykański],gdzie grał w trzyosobowej grupie Collegiates,która wygrała konkurs talentów podczas jednych z wakacji.W 1957r spotyka Dewey'a Phillipsa,deejay'a z Memphis ,który był producentem jego debiutanckiego singla "Dream Boy".Phillips przedstawił go Jackowi Clementowi ,który umożliwił mu kontrakt z Sun Records.Jego pierwszy singiel dla Sun "Good Lovin’" wyprodukował Clement,i osiągnął on lepsze wyniki sprzedaży niż pierwszy singiel Presley'a dla tej wytwórni.Sam zresztą pracuje jako producent dla tej wytwórni.
 
Po skończeniu studiów na Memphis University,wyjeżdża do Beaumont w Texasie,gdzie pisze #1 hit country She Thinks I Still Care dla George Jonesa.Był to jego pierwszy większy sukces jako autora piosenek,a także #1 Anne Murray w 1974r.W 1962r nagrywa dla Smash kompozycję Barry Manna i Larry Koblera-"Patches",sprzedany w milionowym nakładzie na singlu.W tym samym roku singiel "I saw Linda yesterday" wchodzi na 14 pozycję listy przebojów.
 
W 1965r Lee nagrywa inny przebój pop-"Laurie (Strange Things Happen)",ale skupia się w końcu lat 60-tych na pisaniu piosenek i pracy producenta.Zdecydował się w 1969r na powrót do Nashville,podpisał kontrakt z RCA i w 1971r nagrał "The Mahogany pulpit".Jego następny singiel "Never Ending Song of Love" trafia do Top10 listy country w końcu 1971r.Kontynuje działalność nagraniową w latach 70-tych umieszczając na listach dwa hity-"Rocky" i "9,999,999 Tears".
 
W RCA pracuje do 1978r,a następnie przenosi się do Mercury rok póżniej.Jego dwa najlepsze single dla tej wytwórni nagrane w latach 80-tych to:"Workin' My Way to Your Heart" i "Lost in Love".Ten drugi utwór to duet z Kathy Burdick,który stał się przebojem Air Supply w tym samym roku.Po wygaśnięciu kontraktu Lee kontynuje działalność kompozytorską i występuje w okazjonalnych show. 
 
                                                   Piosenki na listach przebojów

 
Billboard Hot 100
 
[with Wayland Holyfield]
I'll Be Leaving Alone Charley Pride 1977 1.Billboard Country
 
[with Tommy Rocco/Johnny Russell]
Let's Fall to Pieces Together George Straits  1984 1.Hot Country
I saw Linda yesterday  Dickey Lee   1963  14
Keeper of the stars  Tracy Byrd   1995  68
 
UK Top 40
 
[with Sammy Cahn] 
The Best Of Everything Johnny Mathis 28 Nov 1959 30 
 

Single
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[US]
Komentarz
Patches/More Or LessDickey Lee08.1962-6[14]Smash 1758[written by Barry Mann, Larry Kolber][produced by Bill Hall, Jack Clement ]
I Saw Linda Yesterday/The Girl I Can't ForgetDickey Lee12.1962-14[12]Smash 1791[written by Dickey Lee, Allen Reynolds][produced by Allen Reynolds]
Don't Wanna Think About Paula/Just A FriendDickey Lee03.1963-68[5]Smash 1808[written by Dickey Lee, Allen Reynolds][produced by Bill Hall, Jack Clement ]
The Day The Saw-Mill Closed Down/She Wants To Be Bobby's GirlDickey Lee09.1963-104[2]Smash 1844[written by Bill Rice, Jerry Foster][produced by Bill Hall, Jack Clement ]
Big Brother/She's Walking AwayDickey Lee11.1964-101[9]Hall 1924[written by Allen Reynolds,Dickey Lee,Jack Clement][produced by Bill Hall, Jack Clement ]
Laurie (Strange Things Happen)/Party DollDickey Lee05.1965-14[13]TCF Hall 102[written by Milton Addington Cathie Harman][produced by Bill Hall, Jack Clement,Allen Reynolds ]
The Girl From Peyton Place/A Girl I Used To KnowDickey Lee09.1965-73[6]TCF Hall 111[written by Allen Reynolds,Dickey Lee][produced by Bill Hall, Jack Clement,Allen Reynolds ]
Red, Green, Yellow And Blue/Run Right BackDickey Lee01.1968-107[7]Atco 6546[written by Dickey Lee][produced by Rivertown Productions]
The Mahogany Pulpit/Everybody’s Reaching Out for SomeoneDickey Lee06.1971--RCA 9988[written by Joe Keene, Wallace Hyde][produced by Dickey Lee][55[8].Country Chart]
Never Ending Song Of Love/On The SouthboundDickey Lee09.1971--RCA Victor 1013[written by Delaney Bramlett][produced by Dickey Lee, Allen Reynolds, Jack Clement][8[14].Country Chart]
I Saw My Lady/What We Used To Hang On To (Is Gone)Dickey Lee01.1972--RCA Victor 0623[written by Gove][produced by Dickey Lee, Allen Reynolds, Jack Clement][25[13].Country Chart]
Ashes Of Love/A Kingdom I Call HomeDickey Lee06.1972--RCA Victor 0710[written by Jim Anglin, Jack Anglin, Johnny Wright][produced by Dickey Lee, Allen Reynolds, Jack Clement][15[13].Country Chart]
Baby, Bye Bye/She Thinks I Still CareDickey Lee10.1972--RCA Victor 0798[written by Don Williams][produced by Allen Reynolds, D. Lee][31[11].Country Chart]
Crying Over You/My World Around YouDickey Lee03.1973--RCA Victor 0892[written by Danny Flowers][produced by Dickey Lee, Allen Reynolds][43[11].Country Chart]
Put Me Down Softly/If She Turns Up In OhioDickey Lee06.1973--RCA Victor 0980[written by Bob McDill, Allen Reynolds][produced by Dickey Lee, Allen Reynolds][30[7].Country Chart]
Sparklin' Brown Eyes/A Country SongDickey Lee09.1973--RCA Victor 0082[written by Cox, Mobbs][produced by Dickey Lee, Allen Reynolds, Lee, Don Williams][49[9].Country Chart]
I Use The Soap/Strawberry WomenDickey Lee02.1974--RCA Victor 0227[written by David Gates][produced by Roy Dea, Dickey Lee][46[11].Country Chart]
Give Me One Good Reason/Sweet FeverDickey Lee08.1974--RCA Victor 10014[written by Wayland Holyfield][produced by Roy Dea, Dickey Lee][90[4].Country Chart]
The Busiest Memory In Town/A Way To Go OnDickey Lee11.1974--RCA Victor 10091[written by Geoffrey Morgan][produced by Roy Dea, Dickey Lee][22[13].Country Chart]
Rocky/The Closest Thing To YouDickey Lee08.1975--RCA Victor 10361[written by Jay Stevens][produced by Roy Dea, Dickey Lee][1[1][18].Country Chart]
Angels, Roses, And Rain/DannaDickey Lee01.1976--RCA 10543[written by Bob Morrison, Jim Zerface, Bill Zerface][produced by Roy Dea, Dickey Lee][9[14].Country Chart]
Makin' Love Don't Always Make Love Grow/I Never Will Get Over YouDickey Lee06.1976--RCA Victor 10684[written by Sterling Whipple][produced by Roy Dea, Dickey Lee][35[10].Country Chart]
9,999,999 Tears/I Never Will Get Over YouDickey Lee11.1976-52[10]RCA 10764[written by Razzy Bailey][produced by Roy Dea, Dickey Lee][3[18].Country Chart]
If You Gotta Make A Fool Of Somebody/My Love Shows ThruDickey Lee03.1977--RCA 10914[written by Rudy Clark][produced by Roy Dea][20[13].Country Chart]
Virginia, How Far Will You Go/My Love Shows ThruDickey Lee07.1977--RCA 11009[written by Wayland Holyfield, Bob House][produced by Roy Dea, Dickey Lee][22[11].Country Chart]
Peanut Butter/Breezy Was Her NameDickey Lee10.1977--RCA 11125[written by Razzy Bailey][produced by Roy Dea, Dickey Lee][21[14].Country Chart]
Love Is A Word/I'll Be Leaving AloneDickey Lee02.1978--RCA 11191[written by Otha Young][produced by Roy Dea, Dickey Lee][27[11].Country Chart]
My Heart Won't Cry Anymore/DannaDickey Lee07.1978--RCA 11294[written by Ava Aldridge, Pam Hand Byer][produced by Roy Dea, Dickey Lee][49[6].Country Chart]
It's Not Easy/I've Been Honky Tonkin' Too LongDickey Lee10.1978--RCA 11389[written by Barry Mann, Cynthia Weil][produced by Roy Dea, Dickey Lee][58[6].Country Chart]
I'm Just A Heartache Away/Midnight FlyerDickey Lee07.1979--Mercury 55068[written by Wayland Holyfield, Dickey Lee][produced by Jim Vienneau, Dickey Lee][58[9].Country Chart]
He's An Old Rock N' Roller/It Hurts To Be In LoveDickey Lee11.1979--Mercury 57005[written by Jay Stevens][produced by Jim Vienneau][94[3].Country Chart]
Don't Look Back/I'm Trustin' A Feelin'Dickey Lee03.1980--Mercury 57017[written by Bob McDill][produced by Allen Reynolds, Dickey Lee][61[5].Country Chart]
Workin' My Way To Your Heart/If You Want MeDickey Lee07.1980--Mercury 57027[written by Layng Martine Jr.][produced by Roy Dea, Dickey Lee][30[12].Country Chart]
Lost In Love/AgainDickey Lee With Kathy Burdick11.1980--Mercury 57036[written by Graham Russell][produced by Buzz Cason][30[12].Country Chart]
Honky Tonk Hearts/It's Best I Hit The RoadDickey Lee06.1981--Mercury 57052[written by Bob McDill][produced by Jerry Kennedy][37[10].Country Chart]
I Wonder If I Care As Much/Further Than A Country MileDickey Lee10.1981--Mercury 57056[written by Don Everly][produced by Buzz Cason][53[7].Country Chart]
Everybody Loves A Winner/You Won't Be Here TonightDickey Lee01.1982--Mercury 76129[written by Bob McDill][produced by Jerry Kennedy][56[6].Country Chart]

Albumy
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[US]
Komentarz
The Tale of PatchesDickey Lee11.1962-50[12]Smash 67 020-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz