Web Analytics Z archiwum...rocka : Ray Sawyer

poniedziałek, 25 stycznia 2021

Ray Sawyer

 Ray Sawyer (ur.1 lutego 1937r - zm.31 grudnia 2018r)   był amerykańskim wokalistą i wokalistą z zespołu rockowego lat 70-tych Dr. Hook & the Medicine Show .Choć głównie wokalista wspierający i okazjonalnie perkusista grający na kongach lub marakasach , śpiewał jako lider w ich hicie „ The Cover of Rolling Stone ” i był rozpoznawalną obecnością w zespole dzięki opasce na oczy i kowbojskiemu kapeluszowi, który nosił. Był także wujem wokalisty Wild Fire , Zacka Sawyera.

 

Sawyer stracił prawe oko w wypadku samochodowym w 1967 roku . O swoim życiu mniej więcej w czasie wypadku powiedział: „Musiałem grać we wszystkich klubach od Houston po Charleston, dopóki nie zdecydowałem, że oszaleję z powodu zbyt dużej ilości fasoli i muzyki, i poddałem się. Widziałem film Johna Wayne  i pojechałem do Portland w stanie Oregon , aby być drwalem, w komplecie z koszulą w kratę, butami do uszczelniania i kijem na szczupaki . wyzdrowiałem, pobiegłem prosto z powrotem do fasoli i muzyki i przysiągłem: „tu zostanę”. 

Sawyer był głównym wokalistą w przełomowym hicie zespołu „ The Cover of Rolling Stone ”, a także przy wielu wcześniejszych piosenkach Medicine Show. Ostatecznie, pod koniec lat 70-tych, gdy zespół odniósł komercyjny sukces, Sawyer wrócił do roli wokalisty wspierającego za Dennisem Locorriere , od czasu do czasu grając na innym instrumencie (na przykład w „ Better Love Next Time ”, jednym z późniejszych hitów zespołu, można zobaczyć z widoczną częścią bongo ). Sawyer opuścił zespół w 1983 roku, rzekomo dlatego, że nie był już zadowolony z kierunku zespołu.

Od 1988 do października 2015 r. Sawyer jeździł po nostalgicznych koncertach jako „Dr. Hook featuring Ray Sawyer”, na podstawie licencji Locorriere, która koncertuje oddzielnie i jest właścicielem znaku towarowego Dr. Hook.  Sawyer przeszedł na emeryturę w 2015 r.i zmarł po krótkiej chorobie 31 grudnia 2018 r. w wieku 81 lat.

 


Single
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia

[US]
Komentarz
(One More Year Of) Daddy's Little Girl/I Need The HighRay Sawyer11.1976-81[3]Capitol USA 4344[written by Hazel Smith][produced by Ron Haffkine]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz