Web Analytics Z archiwum...rocka : Sophie

poniedziałek, 18 czerwca 2018

Sophie

Sophie (prawdziwe nazwisko Arlette Hecket, ur.9.10.1944r ) — francuska piosenkarka,,która była jedną z członkiń grupy Les Champions.Śpiewa z tym zespołem w grudniu 1962r w paryskiej Olimpii pod pseudonimem Jenny Hahn.
 

Dyrektor Olimpii,Bruno Coquatrix,zachwycony jej śpiewem przedstawił ją Johnny Starkowi.To zaowocowało kontraktem nagraniowym z wytwórnią Decca i wydaniem debiutanckiego singla Quand un air vous posse`de / Tout ça pour le locomotion.Wystąpiła w tym czasie w filmie Cherchez l'idole.
 

W 1967r porzuca estradę i pracuje jako prezenter radiowy i w telewizji Télé Assembles-Carlo jako producent.W 1975r powraca na krótki czas by wziąć udział w eleminacjach do konkursu Eurowizji jako reprezentantka Monaco,zajmując 13 miejsce z piosenką 'Une chanson c'est une lettre'.


Single
Tytuł WykonawcaData wydania Fra Szwaj Wytwórnia
[Fra]
Komentarz
EP's





Quand un air vous possčde (When my little girl is smiling) - Tout ça pour le locomotion / Je ne comprends rien - Le ciel peut attendreSophie03.196311[23]-Decca 451.186[written by Georges Aber - G. Goffin - C. King][Pochette de Quand un air vous possède]
T'es pas seul au monde - Mon pauvre amour / N'oublie pas - C'est toi mon chou-chouSophie09.1963B1:77[2]-Decca 451.202[Pochette de T’es  pas seul au monde]
Reviens vite et oublie (Be my baby)- Il faut se quitter / Fais pas pleurer les filles - Je ne sais pas trop pourquoiSophie10.196346[14]-Decca 460.795[Pochette de Reviens vite et oublie (Be my baby)][written by Phil Spector - Jeff Barry - Ellie Greenwich / Georges Aber]
Je n'y peux rien - Les chevaux de camargue / L'âge heureux - Ton au revoir est un adieuSophie02.1964B2:99[2]-Decca 460.816[Pochette de Je n’y peux rien][B2:written by C. Bartee / J. Di Angelis / Ralph Bernet]
Tente ta chance - Les jeux sont faits / Quand ton regard sur moi se pose - Tu n'es pas venu me chercherSophie.1964--Decca 460 840[Pochette de Tente ta chance]
Je ne fais pas d'histoires - Je n'ai pas eu de chance / Laisse-les parler - Pour toi, pour moiSophie.1965--Decca 460.914[Pochette de Je ne fais pas d’histoires]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz