Web Analytics Z archiwum...rocka : Stella

poniedziałek, 18 czerwca 2018

Stella

Stella - francuska piosenkarka ,której prawdziwe nazwisko brzmi Stella Zelcer,urodziła się w rodzinie polskich emigrantów.Już w młodym wieku pokazała wielkie zdolności muzyczne ucząc się grać na kilku instrumentach, w tym na pianinie i gitarze.Jej stryj ,Maurice Chorenslup,wprowadza 8-latkę w świat muzyki Dave Brubecka, Milesa Davisa, Stan Getza i opery.
 

Mając 12-cie lat siostrzenica i jej wujek komponują razem piosenki.Stella będąc dziewczyną pełną humoru i pewnej dozy bezczelności debiutuje jako "anty-Sheila".Wysyła swoje demo do wytwórni Vogue,gdzie w wieku 13-tu lat wydaje debiutancką płytkę "Pourquoi pas moi".Zauważona przez prasę i radio staje się z dnia na dzień sławną osobą.Rejestruje kolejną EP-kę i album,na którym pojawiają się ataki na świat show-biznesu.Jej atutem są teksty pełne cierpkiego humoru z odrobiną poezji.
 

Jej płytka "Le Folklore Auvergnat" była przekorną odpowiedzią na beztroskę amerykańskich pieśni ludowych spopularyzowanych przez piosenkarkę ye-yé Sheilę na jej "Le Folklor Americain".Sarkastyczny patriotyzm Stelli powoduje oburzenie mediów ,które nakazują wręcz zakazu rozpowszechniania płyty w radio.
 

Jeszcze pod koniec lat 60-tych cieszy się sporą popularnością.W latach 70-tych poślubia Christiana Vandera,perkusistę i wokalistę kultowego zespołu Magma.Wkrótce zostaje jego członkinią wspomagając zespół swoim charakterystycznym głosem.Wydaje w 1991r swój solowy album jako Stella Vander.

Single


Tytuł WykonawcaData wydania Fra Szwaj Wytwórnia
[Fra]
Komentarz
EP's





Douée pour la récré - Vingt ans / Les parents twist - Pourquoi pas moiStella.1963--Vogue EPL 8137[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
La surprise est partie - C'est chanter que je préfčre / Tu peux rire - Quelle tęte il auraStella.1964--Vogue EPL 8236
J'veux pas savoir - Nouvelle vague blues / Enfant de saloon - Je te rends mon sablierStella.1964--Vogue EPL 8278[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
Adieu micro, bonjour sillon - Caramels et bretzels / Le vieux banjo - Ma fille, d'oů viens-tu ?Stella.1965--RCA Victor 86.098[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
J'achčte des disques américains - Pourquoi je chante / La vieille chanson d'amour - La flemmeStella.1966--RCA Victor 86.126-
Un air du folklore auvergnat - Tu dis toujours oui / Gaspard - Pauvre FigaroStella04.19667[17]-RCA Victor 86.141[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
Si vous connaissez quelque chose de pire qu’un vampire, parlez m’en toujours, ça pourra peut-e^tre me faire sourire - Pas de chansons sur les vacances / Cauchemar auto protestareur - Beatnicks d'occasionStella09.196630[8];B2:87[4]-RCA Victor 86.171[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
Tout va bien - Je ne peux plus te voir en peinture / Le silence - J'aurais vouluStella02.196766[8]-RCA Victor 86.195[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
Carnet de balles - Duo du Sacré-Coeur / Poésie 1967 - Je ne me reconnais plus dans la glaceStella06.196755[9]-RCA Victor 87.0151[written by S. Zelcer - M. Chorenslup]
L'idole Des JaunesStella10.196763[5]-RCA Victor 87.0151[written by G. Hugo - M. Chorenslup - S. Zelcer]
SP's





Pourquoi pas moi / Les parents twistStella.1963--Vogue 1156-
J'achette des disques américains / Pourquoi je chanteStella.1966--RCA Victor 46 089-
Un air du folklore auvergnat / GaspardStella.1966--RCA Victor 46 098-
Si vous connaissez quelque chose de pire qu'un vampire ... / Cauchemar auto-protestateurStella09.1966--RCA Victor 46 116-
Pas de chansons sur les vacances / Beatnicks d'occasionStella.1966--RCA Victor 46 117-
Tout va bien / Le silenceStella.1967--RCA Victor 46 137-
Je ne peux plus te voir en peinture / J'aurais vouluStella.1967--RCA Victor 46 142-
Carnet de balles / Je ne me reconnais plus dans la glaceStella.1967--RCA Victor 46 151-
Vous devriez avoir honte / Pauvre clocheStella.1968--RCA Victor 49 024-
Les vieux saucissons / Trempe tes pieds dans le GangeStella.1968--CBS 3580-
Stella et Valérie / L'amour quand on y pense (par Maurice Chorenslup)Stella.1968--CBS 3864-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz