Web Analytics Z archiwum...rocka : Alaska Records

sobota, 6 lutego 2021

Alaska Records

Alaska Records to wytwórnia założona przez muzyka i producenta Johna Schroedera w 1972r.

Patrząc wstecz, rok 1972 był zdecydowanie przełomowy w mojej karierze. Moja jedyna próba napisania musicalu zatytułowanego " Pull Both Ends '' z udziałem Gerry'ego Marsdena, The Young Generation i Christine Holmes cudem dotarła do londyńskiego West Endu i została otwarta w teatrze Piccadilly 18 lipca po dwóch wyprzedanych tygodniach w Manchesterze.

Wcześniej dreszcz i jeszcze nieznany koszmar założenia własnej wytwórni nagle stał się rzeczywistością. Nazwałem go Alaska Records wyłącznie dlatego, że zaczynając od litery A, będzie jednym z pierwszych, które zostaną wymienione, a po drugie Alaska jako takie dziewicze i nieodkryte terytorium  .

Pisanie, produkcja i odkrywanie nowych nagrań artystów było moim powołaniem przez długi czas, więc było to logiczne posunięcie zawodowe. Jednak wkrótce byłem zszokowany, gdy odkryłem, że znacznie nie doceniłem ogromnych i nieustających nakładów finansowych. Na szczęście to tylko uczyniło moją determinację, by uczynić ten sukces jeszcze większym. W końcu dodałem nawet dwie kolejne etykiety, mianowicie Harbour i Black Bear.

Alaska, Harbour i Black Bear przetrwały siedem lat i ogólnie jestem osobiście dumny z tego, co mój zespół i ja udało nam się osiągnąć - wbrew wszelkim przeciwnościom! 

Ogólnie rzecz biorąc, nie było naprawdę pozytywnego kierunku muzycznego, głównie dlatego, że uwielbiam wszystkie rodzaje muzyki, których kulminacją jest udowodniony sukces z muzyką orkiestrową po muzykę soul i wszystko inne pomiędzy!

Singiel Joy Sarney „Naughty Naughty Naughty” dał firmie Alaska Records pierwszy pokaźny hit sprzedający ćwierć miliona płyt. Sukces ten został ugruntowany przez podpisanie kontraktów z takimi artystami jak The Dooley Family, The Flying Saucers, RB Zipper, Joanne Williams i co najważniejsze Cymande.

                                   Single na listach przebojów

Naughty Naughty Naughty/Letters Of Love [Friends Of Joy] Joy Sarney05.197726

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz