Web Analytics Z archiwum...rocka : Do-Re-Mi

niedziela, 31 marca 2019

Do-Re-Mi

Do-Re-Mi aka Do-Re-Mi-Re-Mi był australijskim zespołem pop rockowym założonym w Sydney w 1981 roku, kiedy do Deborah Conway (wokal) i Dorland Bray (perkusja, instrumenty perkusyjne, wokal) dołączyła Helen Carter (gitara basowa, śpiew) a później Stephen Philip (gitara).
 

Są jedną z najbardziej szanowanych i popularnych grup post-punkowych w Australii;nagrał debiutancką EP-kę w 1982 roku dla niezależnej wytwórni Green Records.
 

Conway i Bray wcześniej występowali z zespołem z Melbourne,The Benders razem z Neville Aresca, Les Barkerem, Johnem Campbellem, Danielem Solowiejem i Gregiem Thomasem.Bray jeszcze wcześniej był w grupie punk rockowej News.Zespół wykonywał głównie materiał napisany przez Conway'a i Thomasa oraz covery Devo i Blondie.Carter póżniej stał się członkiem zespołu punkowego Friction, Philip był gitarzystą Thought Criminals , a także muzykiem sesyjnym.
 

Bray i Conway zdecydowali się opuścić Melbourne i przenieść do Sydney w 1981 roku. Założyli zespół Do-Re-Mi z Carterem i zaczęli pisać piosenki. W lipcu 1982 roku nagrali kilka utworów na ich debiutancką EP-kę dla dla niezależnej wytwórni Green Records.
 

Kolejną EP-kę The Waiting Room zespół nagrał w 1983 roku, ale nie odniosła ona żadnych sukcesów na listach przebojów. Podpisali kontrakt nagraniowy z Virgin Records i udali się do Londynu, aby nagrać swój pierwszy LP, Domestic Harmony w 1985 roku ,ktory wyprodukował Gavin MacKillop .Na tej płytce zawarta jest ich najbardziej znana piosenka "Man Overboard", która była niespodzianką 1985 roku trafiając na Top5 listy przebojów.Ich kolejny singiel i drugi album ,The Happiest Place in Town wyprodukowany przez Martina Rushenta,nie odniosły sukcesów na listach przebojów. Po tym jak Conway zaproponowano kontrakt solowy w Virgin Records, Do-Re-Mi został rozwiązany pod koniec 1988 r. 

Single
Tytuł WykonawcaData wydania Aus N.Zel Wytwórnia
[Aus]
Komentarz
Man Overboard / Fish Tank / Black Crocodiles Do-Re-Mi06.19855[18]-Virgin VOZ 003-
Idiot Grin / No FuryDo-Re-Mi09.198543[9]-Virgin VOZ 006-
Warnings Moving Clockwise / Disneyland / Standing on WiresDo-Re-Mi12.198572[78]-Virgin VOZ 009-
Guns & Butter / Bill the CatDo-Re-Mi11.198648[11]-Virgin VOZ 011-
Adultery / Deep Blue SeaDo-Re-Mi10.198727[18]-Virgin VOZ 1005-
King of Moomba / Tearing Up the Carpet Do-Re-Mi02.198852[10]-Virgin VOZ 027-
Haunt YouDo-Re-Mi05.198891[3]-Virgin VOZ 030-
Albumy
Tytuł WykonawcaData wydania Aus N.Zel Wytwórnia
[Aus]
Komentarz
Domestic HarmonyDo-Re-Mi08.19856[22]-Virgin VOZ 2001-
The Happiest Place in TownDo-Re-Mi02.198824[16]-Virgin V 2467-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz