Web Analytics Z archiwum...rocka : Peeping Tom

piątek, 23 grudnia 2016

Peeping Tom

Jeden z licznych projektów Mike Pattona.
Swój początek miał już w roku 2000. Wtedy właśnie Mike zaczął tworzyć pierwsze utwory z myślą o nieco "łagodniejszym", niż dotychczasowe, charakterze. Większość utworów powstała w ciekawy sposób - Patton zapraszał muzyków do współpracy nie spotykając się z nimi osobiście. Kolaboracja polegała na wzajemnym przesyłaniu sobie utworów do obróbki.
Projekt swoją oficjalną premierę miał 26-go maja 2006 roku w programie "Late Night with Conan O’Brien", gdzie wraz z Rahzelem, Danem The Automatorem i kilkoma innymi współtwórcami Mike wykonał utwór "Mojo" (pierwszy singiel z pierwszego albumu "Peeping Tom").
Peeping Tom to w zasadzie Patton - jako część stała "zespołu” oraz zapraszani przez niego do współpracy goście (m.in. Norah Jones, Massive Attack, Amon Tobin, Dub Trio i inni).
Nazwę dla swojego projektu muzyk zaczerpnął z makabreski filmowej trzeciej kategorii, pod takim właśnie tytułem, opowiadającej historię psychopatycznego mordercy.
Sam Mike tak opisuje swoje dzieło:
"Nie słucham radia, ale gdybym słuchał, chciałbym by brzmiało właśnie tak" "To moja wersja muzyki pop. To pewnego rodzaju ćwiczenie dla mnie: branie tego wszystkiego czego nauczyłem się przez ten cały czas i wkładanie tego w pop".

Single
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[US]
Komentarz
Mojo/PreschoolPeeping Tom.2006-40.Hot Modern RockIpecac Recordings IPC-772[produced by Dan The Automator ]

Albumy
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[US]
Komentarz
Peeping TomPeeping Tom05.2006136[1]103Ipecac Recordings IPC-77[produced by Mike Patton ]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz