Web Analytics Z archiwum...rocka : Sunburst Band

środa, 17 maja 2023

Sunburst Band

Długie kariery artystów w branży muzycznej należą do nielicznych, ale w ciągle zmieniającym się świecie muzyki tanecznej są rzadsze niż podpisana dwunastka Moroder. Debiutanckie wydawnictwo Joey'a Negro/Dave'a Lee mogło być częścią pierwszej fali brytyjskiego house'u w 1988 roku, ale ponad 20 lat później wciąż jest na szczycie swojej gry. „Byłem w kilku zespołach w latach 80-tych”, mówi, „ale kiedy pojawił się house, jedną z rzeczy, która mi się spodobała, było to, że nagle nie potrzebujesz grupy muzyków, aby nagrać płytę. Jednak po wyprodukowaniu wielu utworów opartych na klawiszach zawsze miło jest wrócić do brzmienia zespołu dla odmiany… zwłaszcza teraz, gdy mam całkowitą kontrolę!”  

The Sunburst Band to kolektyw zrodzony z pasji pana Lee do boogie, funku, disco i jazzu. „To nie jest tak, że jestem facetem, który gada, że w '78 było o wiele lepiej” - mówi Dave z uśmiechem - „ale jednocześnie jestem trochę przeciwnikiem polaryzacji, który idzie wbrew prądom. Kiedy moi kumple kupowali The Clash i Cocteau Twins, ja interesowałem się D Train i Funkadelic. Podobnie teraz, gdy tak wiele zespołów tanecznych tworzy electro, poszedłem w drugą stronę z tym projektem. Tęskniłem za wydajnością, za intensywnością wspólnego grania zespołu. Rock i indie nigdy nie odeszli od brzmienia gitary i perkusji, podczas gdy taniec (czy to R&B, czy house) jest głównie zaprogramowany.  

I nie chodzi o to, że mam z tym problem, po prostu chciałem zrobić coś, o czym nie słyszę zbyt często w dzisiejszych czasach. Niektórzy mogą to nazwać retro, ale ja jestem tylko facetem, który pisze piosenki i wykonuje je ze swoim zespołem”. Powstały w 1998 roku debiutancki album „Here Comes The Sunburst Band” zdobył uznanie krytyków zarówno wśród oldschoolowych szefów, jak i fanów nu-breed disco i house. Utwory takie jak „Garden of Love” i „Delicious” stały się klasykami sceny, promowanymi przez DJ-ów od Pete'a Tonga po 4 Hero i Dmitri z Paryża.  

Następna płyta „Until The End of Time” zawierała kawałki takie jak „Far Beyond”, które wciąż kręcą wszyscy najlepsi amerykańscy hip-hopowcy, oraz soulowy hymn „Everyday - ulubiony z Annie Mac, Trevorem Nelsonem, a nawet Hestonem Blumenthalem, który   w Radio 4. Dave mówi: „Ostatni album „Moving with the Shakers” zawładnął mną na jakiś czas i spędziłem 18 miesięcy pracując nad nim, wracając do piosenek, dopracowując produkcję i teksty, usuwając utwory i zaczynając nowe, aby mieć pewność, że nie było wypełniaczy. Jak możesz sobie wyobrazić, tworzenie albumu jest dość intensywne, gdy jesteś głównym autorem piosenek, producentem, wytwórnią i człowiekiem a&r.  

Na tym trzecim albumie chciałem również powiedzieć coś w piosenkach i uniknąć banalnych tekstów, które nękają tak wiele muzyki tanecznej”. Współpracownikami przy „Moving With The Shakers” są legenda soulu z Harlemu, Leroy Burgess, Diane Charlemagne, która śpiewała w „Inner City Life” Goldie, oraz siostra Chaki Khana, Taka Boom. Pełnoetatowy frontman Pete Simpson jest również znany z użyczania swoich talentów wokalnych Unabombers aliasowi The Elektrons. The Sunburst Band jest obecnie w trasie koncertowej po świecie, podczas gdy Dave Lee pracuje obecnie nad czwartym studyjnym albumem Sunburst Band.

 

 

Single
Tytu³ WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[UK]
Komentarz
Fly AwayThe Sunburst Band06.2004-89[2]B Unique ZEDD 12070[written by Dave Lee, Michele Chiavarini][produced by Dave Lee]
Garden Of Love / Keep It TogetherThe Sunburst Band / The Revisionaries11.2004-132[1] Z Records ZEDD 12 039[written by Dave Lee][produced by Dave Lee]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz