Web Analytics Z archiwum...rocka : Frogmen

poniedziałek, 19 września 2022

Frogmen

Miałem szczęście dorastać w bardzo przyjaznym dla rozrywki gospodarstwie domowym. Mój tata był entuzjastą filmu, który uczył mnie sztuki i historii kina, a mama była ćpuną muzyczną, która wprowadziła mnie w świat płyt winylowych i kaset magnetofonowych. Miała wszystkie albumy Beach Boys, które istniały w tamtym czasie (w tym bootleg arcydzieła Briana Wilsona Smile), ale jedna z jej płyt zaintrygowała mnie bardziej niż jakiekolwiek inne. Była to kompilacja niektórych wczesnych materiałów The Beach Boys: W tamtym czasie byłem całkowicie zakochany w instrumentalnych utworach The Beach Boys (zwłaszcza „Fall Breaks And Back To Winter”), a ta ogólna kolekcja 20 hitów zawierała cztery niesamowite utwory, które wyróżniały się na tle innych: „Tioga” „Underwater” „Beware Below” i „Karate” .
Kiedy cały stary katalog Beach Boys został wydany na CD, a na kilku z nich pojawiło się "Karate" (znane również jako "Stomp"), nie mogłem zrozumieć, dlaczego te trzy inne niesamowite utwory instrumentalne zostały zignorowane. Wtedy znalazłem odkrywczą wskazówkę: Ta niemiecka importowana płyta CD zawierała "Beware Below" "Tioga" i "Underwater", a autorstwo zostało przyznane grupie The Frogmen. Teraz, po wielu latach, wiedziałem, że The Beach Boys 20 Hits LP został źle oznaczony i zacząłem poszukiwania albumu tej niesamowitej grupy znanej tylko jako The Frogmen. Lata przeszukiwania Ebay, sklepów płytowych i internetu nie przyniosły mi nic nowego, a wciąż miałem tylko te trzy piosenki. Kiedy już miałem porzucić nadzieję, w końcu znalazłem czwarty utwór zatytułowany „Seahorse Flats” na kompilacji Surf Creature. To była kolejna świetna piosenka tego tajemniczego zespołu, ale nadal nie mogłem znaleźć dalszych informacji na ich temat ani pełnego albumu. 
W 1994r Rhino Records zremasterowało i ponownie wydało „Underwater” na tej kompilacyjnej płycie surfingowej.W notatkach   wspomniał, jak The Frogmen stał się pierwszym zespołem surfrockowym, który zdobył listy przebojów billboardowych swoim singlem „Underwater”. W wywiadzie z 1992 roku Jack Andrews, autor piosenki, powiedział, że The Frogmen to czteroosobowy zespół z Culver City i że wziął ich do American Recording i nagrał „Underwater”. Andrews powiedział również, że po zakupie płyty bez większego powodzenia, jego przyjaciel Joe Saraceno powiedział mu, aby dodał do niej coś, aby nadać jej więcej ciosu. Tak więc inżynier Frank DeLuna wziął guiro (hiszpański instrument perkusyjny, który wydaje „rechotanie”)), a Andrews dodał go do piosenki. Saraceno pracował dla Candix Records, a także pomógł wydać utwór w tej wytwórni. 
 
Według Andrewsa Saraceno wymyślił nazwę Frogmen. Wiedziałem, że „Underwater” musiało mieć jakiś kult, ponieważ można go było usłyszeć na ścieżce dźwiękowej do filmu Johna Water'a Kobiece kłopoty po sekwencji ślubnej Dawn Davenport. Tak więc wraz z pojawieniem się Facebooka założyłem fanpage Frogmen, mając nadzieję, że połączę się z niektórymi fanami tej mało znanej grupy i może dostanę więcej utworów. Nie spodziewałem się, że perkusista grupy Mike Anderson skontaktuje się ze mną i przekaże mi informacje i zdjęcia zespołu. Później dołączył gitarzysta Jim Young i przekazał mi więcej informacji. Zasadniczo byli licealnym zespołem, który nagrał kilka singli, a następnie wkrótce się rozwiązał. Zagadka rozwiązana. Byli dość popularni po tym, jak „Underwater” stał się hitem, a nawet pojawił się w programie Wink Martindale w 1961 roku: Szkoda, że ​​grupa nie została dłużej razem i nie nagrała pełnego albumu. Byli świetnym zespołem surfrockowym (zwłaszcza dla licealistów) i mieli naprawdę oryginalne brzmienie. Jim Young wydawał się zszokowany, że miałem nawet kopię „Seahorse Flats”, która, jak twierdził, nigdy nie została oficjalnie wydana. Dzięki Bogu za bootlegi! Później natknąłem się na zagadkę 45, „Sea Haunt/Diamond Black” autorstwa Frogmen: Czy to może być ich dawno zaginiony singiel? Zarówno Mike Anderson, jak i Jim Young zapewnili mnie, że to inna grupa o tej samej nazwie. Strona b "Underwater" zawiera piosenkę "The Mad Rush", która jest dziwnym, małym kawałkiem walca przypisywanym Frogmen, ale nagranym również przez inny zespół.

Single
Tytuł WykonawcaData wydania UK US Wytwórnia
[US]
Komentarz
Underwater/The Mad RushFrogmen04.1961-44[8]Candix 314[written by J. Andrews]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz